2013. szeptember 23., hétfő

Chapter Four

Sziasztok! 

Mi újság veletek? Hogy megy a suli? Remélem mindenki szerzett már ötöst, vagy megúszta a feleléseket! :) Jó olvasást! 

NEGYEDIK FEJEZET - MEGALÁZTATÁS 


Másnap mosollyal az arcomon keltem fel és a rádióra ugrándozva öltözködtem fel. Kivételesen kicsíptem magam, és meglepődtem mennyivel nézek ki erőteljesebbnek. Egy elismerő biccentéssel intettem a tükörképemnek és elkezdtem összeszedni a többi cuccom mára. Az acapella klubba összeraktam néhány kényelmesebb cuccot, a pompon csapat edzéséhez pedig a kék egyenruhámat, a baseball dzsekit és egy kényelmes cipőt. Mi vagyunk a Tigrisek szurkolólányai. Úgyhogy három táskával bukdácsoltam le a lépcsőn, de előtte vetettem egy pillantást a tavalyi képemre, ahol boldogan vigyorgok Cintia Clarkson mellett, aki elballagott abban az évben. Milyen könnyű volt akkor pomponosnak lenni.
- Jó reggelt! – köszöntem ásítva a konyhában tartózkodó Danielle-nek. Morcosan visszaintett és még mielőtt megkérdezhettem volna a nagynéném hollétét, már válaszolt is a fel nem tett kérdésemre.
- Meda már elment, de sok sikert kívánt a hülyeségeidhez! – mondta unottan, majd bekapta az utolsó falat müzlijét és köszönés nélkül elviharzott. El kellett gondolkoznom, hogy a tegnap este biztos megtörtént-e, vagy csak álmodban.
Mindenesetre nagyon jó kedvvel indultam volna útnak az iskolába. A kerítés előtt ért az első meglepetés. A házunk előtt egy méregdrágának tűnő, vörös sportkocsi állt, aminek épp akkor szállt ki a vezetője. Megkövülten álltam az ajtóban és elgondolkoztam mit keres itt ez az autó. Ismételten előbb kaptam választ, mint gondoltam volna.
Sebastian fellépett a padkára és lazán nekitámaszkodott a kerítésnek. Napszemüvegét kissé lejjebb tolta az orrán, és huncut pillantást vetett rám, miközben édes mosolyt villantott.
- Te meg mit keresel itt? – néztem rá és nehézkes léptekkel ugrabugráltam le a lépcsőn. A vigyoromat még Sebastian váratlan feltűnése sem tudta lehervasztani. Szem forgatva visszasétált a kocsijához és kinyitotta, vélhetőleg nekem, az anyósülés felőli ajtót. – Még mindig nem értem! – vágtam értetlen, csipkelődő arckifejezést.
- Elviszlek a suliba, ha megengeded! – nevetett egy fejrázás kíséretében.
- Ha azt mondom, hogy nem, akkor mi lesz? – kérdeztem rá gúnyosan. Elvigyorodott.
- Akkor is elviszlek – felelte jókedvűen.
- Szóval nincs választásom – gondolkoztam el egy másodpercre. – Hova tudom berakni a cuccom? – kérdeztem sóhajtva.
- Már kérdezni is akartam, hogy túrázni akarsz ennyi cuccal? – kérdezte, miközben felnyitotta a csomagtartót és segített bepakolni a cuccomat.
- Csakis – nevettem fel, majd hagytam, hogy Sebastian hercegnőként kezelve újra kinyissa előttem a kocsiajtót és be is csukja utánam.
Az iskolához az út felszínes beszélgetéssel telt, de legalább elvoltunk. A sulinál ugyanolyan illedelmes volt, mint a házunk előtt és kinyitotta nekem az ajtót, majd segített kipakolni a cuccaim. A fél udvar döbbenten figyelte befelé sétáló kettősünket, a másik fele, pedig már vagy elájult, vagy megette az irigység, vagy az épületben tartózkodott. A bejárati ajtónál ott tartózkodtak a barátaim, akik vigyorogva figyelték, ahogyan kettesben besétálunk Sebastiannal, és szinte éreztem, hogy az lesz Wint első mondata: „Lefeküdtetek?”.
- Örültem az útnak, Fabray! – mondta mosolyogva Kydd, és cinkos vigyorra húzódott a szája. Szinte egész közel hajolt a fülemhez és hallani véltem, ahogy mögöttem mindenki elfelejt levegőt venni. – Holnap is számíthatok a társaságodra? – mindezt olyan halkan kérdezte, hogyha nem hallgatnak el a suliban tartózkodók, meg sem hallottam volna. Egy pillanatra az én tüdőmben is megfagyott a levegő, de ezt már egész gyorsan tudtam korrigálni.
- Talán igen, talán, Kydd – mondtam megtévesztően, amit ő egy vicces, kissé hitetlenkedő fejjel reagált le, majd intett, felvette a napszemüvegét és gondolom, kiment a hátsó udvarra.
Meghúzva magam, odasétáltam a barátaimhoz. Szomorúan intéztem hozzájuk a szavakat:
- Sajnálom, hogy múltkor csak úgy elrohantam.
- No problemo, Fabray! – Leah együtt érzően megölelt, de hamarosan félrelökdöste őt Winter.
- Nem érdekel, hogy otthon sírtál, de most mondd meg, hogy mi van közted meg Sebastian között! – rángatta meg a kezemet Winter és mérgesen húzott arrébb. – Lefeküdtetek, mi? A szent Karolina Grace Fabray már nem szűz! – kántálta vihogva, gúnyolódva a szőke hajú barátnőm.
- Nem feküdtünk és maradj csöndben, te őrült! – vágtam idegesen tarkón, mert már a feltételezés is bántott. Leah dühösen bezavarta a túlpörgött Wintert a suliba és hozzám fordult:
- Bocsi ezért, de nagyon izé mostanában. Például tegnap, mikor megint nem jöttél, elkezdett fikázni, bár ezt inkább vegyük úgy, hogy nem is említettem – magyarázta Leah mérgesen, de ugyanakkor zavarodott is volt a történtekkel kapcsolatban.
Vállat vontam, de bántott dolog, mert nem ehhez voltam Winterrel kapcsolatban. Mason és Leah bekísértek a suliba és Leah belekezdett a magyarázásba és adott egy órarendet is, ami csak nekem szólt. Rajta voltak a táncóráim termei is, valamint az énekórák és az edzések is. Hálásan megköszöntem, majd elkezdtünk semmiségekről beszélgetni. Kicsit úgy voltam vele, hogy nagyon felszínesek vagyunk, de láttam a barátaimon, főleg Mason-ön, hogy nagyon megijedtek az eltűnésem miatt.
Mikor becsengettek első órára, rohantunk a fizikaterembe, ahol kezdődhetett az ismétlés, kezdve a hetedikes tananyaggal, ami a maga módján nagyon bosszantó tud lenni. Kérem, már másodikasok vagyunk!
*
Délután a nyolcadik óra után szaladtam az előadóterembe, ahol az acapella válogatások zajlanak. Minden év elején kiselejteznek egy-két embert, de jön a helyükre új a másnapi válogatások keretében.
Beszaladtam az öltözőbe és felkapkodtam a ruháim. Leah azt mondta, hogy a Smooth Criminal-lal kezdjük az évet, így a megszokott póló, laza naci, tornacipő összeállításom mellé beszereztem egy dizájnos kalapot. Hamarosan beértek a többiek is, mind szűk cuccokba bújtak, kivéve néhány lányt. Rose Smith-hez és Lorie Deorin-hoz csatlakozva mentem ki az előadóba és sorba álltunk, pont úgy, ahogy tavaly beállítottak minket.
Újra az acapella klubban! Amúgy csak a legelején acapelláztunk, utána áttértünk a „karaokés” verzióra, de senki nem bánta. Közben persze bejött a táncolás is, amit én nagyon szeretek, az egész klub teljesen szuper.
Nem csak én viseltem kalapot, még sokan mások is áttértek az általunk Michael Jackson életmódnak nevezett stílushoz. Már kicsit türelmetlenkedtünk, meg megfájdult a hátunk a „húzd ki magad” elv miatt. Egyszer csak hatalmas dörrenéssel kicsapódott az ajtó és belépett a tanárnőnk. Nagyon tehetséges, de kegyetlen szigorú és megköveteli a tiszta énekhangot, a jó mozgást és leginkább a fegyelmet.
- Azt mondtam, hogy a Smooth Criminallal kezdtünk, ne bámészkodjatok, hanem rendeződjetek párokba a duetthez! – Semmi „Sziasztok, gyerekek! De jó, hogy idén is találkozunk…”, „Jó, hogy látlak titeket, milyen volt a nyaratok?”. Egész egyszerűen lebarmol minket. Én kikaptam magam mellé az egyik évfolyamtársamat, semmi bajom nem volt vele, de ő nem épp kedvesen méregetett engem. – Beszéljétek 10 másodperc alatt, hogy melyikkőtök vállalja az egyes és kettes szólót! – parancsolt ránk. A vörös lány kinyögte, hogy övé az első, majd el is fordult tőlem, ami abszolút nem értettem. Hisz nem vagyok leprás, vagy mi!
- Jones, akkor egyes, árva lány pedig kapja a kettest! – vágta hozzám a lapot, amin rajta voltak a szólóink és a szöveg maga, valamint egy egyszerűbb koreográfia.
Döbbenten bámultam a tanárnőre, aki undorodóan felhúzta az orrát, majd osztotta tovább a lapokat. Felfogni képtelen voltam, hogy merészel így beszélni velem!
Annyi minden kikívánkozott a számon, mégsem szóltam egy szót sem. Nem tudtam. Beskáláztunk, majd átolvastuk és elgyakoroltuk a papíron leírt dolgokat. Ezután élesben ment. A tanár leült a lelátó első sorába, és árgus szemekkel figyelte az első pár mozdulatait és hangjait.
Ekkor a lelátó tetejéről zaj hallatszott, majd megtudtuk mitől, vagyis kitől származik. Néhány srác ökörködött, majd megrémülve a tanárnőnk pillantásától, inkább leültek és csöndben maradtak. A reflektorok miatt kissé meg kellett erőltetnem a szemem, hogy meglássam, kik vannak ott. Majdnem leszédültem a színpadról, mikor észrevettem a terpeszkedő Sebastiant. Viszont késő a meneküléssel, mi következtünk!

- Nos, lássam tudsz-e még összefüggően mozogni Fabray! – csattant rajtam gúnyosan a tanárnő hangja. A csoporttársaim felröhögtek, a tanárnő felettébb gonoszan velük nevetett. A nézőtér tetejéről felhördültek néhányan, Sebastian mérges arccal pattant fel. Fohászkodó arccal néztem a szemébe és némán könyörögtem, hogy ne szólaljon meg.
- Gyerünk, kezdjétek már! Clarie, indítsd el a hifit! – szólt rá az egyik lányra, aki gunyorosan nyomta be a készüléket, aminek az első ütemei bezengték a termet. Leültem a székre, ami a koreográfiához lett kikészítve, majd elkezdtük a dalt. Igyekeztem mindent beleadni, pontosan mindent úgy csinálni, ahogy tanultam, mégis elégedetlenséget láttam a tanárnő arcán. Az első refrén után jött az én hangkitartásom, vagyis a ketteseké. Eddig mindenki belebukott abba részbe, én viszont szívből énekelve kitartottam a hangom. A nézőtérről gyér, döbbent taps hallatszott, de a dalnak még nem volt vége. Azonban a tanárnő leállított minket.
- Jones, tökéletes, Fabray takarodjon öltözni és tűnjön a szemem elől. Nem tudom mit hiszel kislányom, de elég tiszteletlen és helytelen dolog, hogy hencegve nézel mindenkire és lenézed őket, mert nem tudtak kiénekelni egy kissé nehezebb hangot! Takarodj a szemem elől! – ordibált olyan hangosan, hogy szerintem az iskola másik végén is hallották. Szégyenkezve rohantam az öltözőbe és nem sok híja volt, hogy el ne sírjam magam. Lerángattam magamról a ruháimat és felvettem helyette a pompon egyen szoknyám. Úgyis egy fél óra múlva kezdődik annak az edzése, legalább lesz időm venni valamit a büfében, mert ma alig ettem.
Nagyon meg voltam bántva és el voltam keseredve. Nem tudom mit vétettem ezeknek a lányoknak, hisz soha nem kaptam még főszerepet, így még azt sem foghatják rám, hogy elhalásztam valamelyikük orra elől egy áhított szerepet.
Belebújtam a cipőmbe és a baseball dzsekimbe, majd búskomoran kimasíroztam a teremből, de még épp hallottam, ahogy a tanárnő közli: Fabray idén még szánalmasabb és butább, mint tavaly volt. Szegény árva lány, még énekelni is elfelejtett, lehet akármilyen magas a hangja.
Komótosan vonultam kifelé a suliból, ki a hátsó udvarra, mikor kiáltások hallatszottak mögülem.
- Raina! – Sebastian lihegve közelített felém és egy másodpercre döbbenten szemlélte rajtam az edzőruhát. – Csakhogy megálltál végre! Fél órája kiabálok utánad! – mosolygott rám kedvesen.
- Mit szeretnél? – kérdeztem tőle fáradtan, hideg arccal. A reggeli jókedvem, ami az utolsó óráig kitartott, most elillanni készült, sőt el is tűnt belőlem.
- Na, jó, ez kicsit cinkes így, de… - megvakarta a tarkóját, én pedig várakozva pillantottam fel magas alakjára. – Szerintem nem volt igaza a tanárodnak! Nagyon szépen énekeltél, bár én annyira nem értek ehhez, de nem volt jogos a dumája, az tuti! – mondandója halovány mosolyt csalt az arcomra.
- Köszönöm! Viszont, ha most nem haragszol, mennék edzésre! – intettem neki, majd futni kezdtem kifelé és a pályára rohantam. Nem volt időm Sebastianra. Néhányan már ott lézengtek, ők kedvesen köszöntek nekem. Ez a csapat sokkal kedvesebb, mint az acapella, ugyanakkor itt sincsenek nagyon barátaim. Nagyon rosszul éreztem magam az előbb történtekért, de nem foglalkozhatok ezzel. Megtanították nekem otthon, hogy nem szabad. Időm sem lett volna rá.
Hamarosan megérkezett az egész csapat és nekikezdtünk a bemelegítésnek. Itt is nő tanít minket, de ő sokkal aranyosabb.
- Rendben lányok! Most pedig jöjjön az szokásos év eleji tornánk! Most még nem lesz baj, ha elrontod egy kicsit a gyakorlatot, de a következő edzésen a hibákat már nem fogadom el. Névsorba, egysoros oszlopokba rendeződni! – harsogta a tanárnő és mi néhány másodperc alatt összerendeződtünk.

Én nagyon elöl voltam, így lelkileg fel kellett készülnöm. Húzós kis gyakorlatot kell bemutatnunk. Nekifutásból egy félkezes cigánykerék, három szabályos kézen átfordulás, egy lazább szaltó és az érkezés pedig spárgában. Kicsit rémisztőnek tűnt, de voltak tavaly ennél durvább gyakorlataink is.
- Karolina Fabray! – szólított a tanárnő. Beálltam a rajtvonalhoz, majd mikor a tanárnő a sípjába fújt, elkezdtem. Az egyik kézen átfordulásnál lett egy hibám, de ezen kívül egész jól megoldottam a feladatot.
- Fabray, szép volt, de javítani kell az izmaidon, mert emiatt buktál kicsit bele az átfordulásba – kiáltotta oda tanárnő, majd szólította a következőt.
Sokára bár, de végeztünk, mehettünk öltözni. Az öltözőben gyorsan lezuhanyoztam, megtörülköztem és felöltöztem. Elő vettem a fésűm és elkezdtem kifésülni az immár kibontott hajamból a gubancokat. Egyszer csak beesett mellém Jillian Stark, aki a csapatkapitány és neki a barátnői. Elkezdtek beszélgetni, így egy ideig tudomást sem vettem róluk.
Aztán elhangzott a nevem.
- Raina, és mondd csak, mi volt az a botlásod? – kérdezte Jillian idióta vigyorral.
- Rosszul tettem le a kezem – válaszoltam váll vonva, de ezt ő nem hagyta ennyiben.
- De hát te, olyan ügyes voltál tavaly! – nézett rám sajnálkozva, amitől egyrészt felfordult a gyomrom, másrészt viszont újra elkapott a megaláztatás érzése.
- Jaj, Jill, mit vártál tőle? – sipákolt mesterkélten egybarátnője, mintha ez olyan természetes lett volna. – Hisz akinek korcs az anyja, abból magából is korcs lesz, nemde? Egy korcs pedig ne mtud hibátlan gyakorlatokat, ugyebár? – kérdezte vidáman körbenézve, nekem pedig megállt a kezem a levegőben. Sírva fakadtam és kirohantam.
Száguldottam végig a folyosókon, meg sem álltam hazáig. Nem tudom, miért érdemlem ezt a bánásmódot, és azt sem, miért nem szólok vissza. Talán azért, mert van még bennem egy csöppnyi becsület és büszkeség. Hogy nem süllyedek le az ő szintjükre, akik azért bántanak másokat, hogy nekik jó legyen. Akik azért piszkálnak, mert te más vagy. Nem épp különleges, de más.  
Nagynéném azonnal berángatott, mihelyst meglátta könnyáztatta arcom, majd rákérdezett arra, ami én sem tudtam pontosan: mi történt velem?                  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése